דו"ח חדש: עלייה של מאות אחוזים בפשיעה במגזר הערבי

אבי יעקב No Comments on דו"ח חדש: עלייה של מאות אחוזים בפשיעה במגזר הערבי

דו"ח חדש שפורסם בסוף השבוע מצביע על עלייה של מאות אחוזים בפשע שמשתולל במגזר הערבי. מתחילת השנה האזרחית נרצחו כ130 בני אדם. מרכז אמאן: "כשלונה של ממשלת נתניהו להתמודד עם מכת הפשיעה והאלימות בחברה הערבית נעוצה במדיניות הגזענית של מרכיביה, וניסיונות גזילת התקציבים המיועדים לחברה הערבית והסטתם לתכליות אחרות"

Palestinians clash with Israeli security forces during a raid of Israeli forces in the West Bank city of Nablus, February 22, 2023. Photo by Nasser Ishtayeh/Flash90 *** Local Caption *** מהומות צעירים פשיטה צבא כלי רכב כפר שכם פלסטינים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שלשום, יום שישי, פרסם מרכז אמאן, המרכז הערבי לחברה בטוחה, דו"ח על הפשיעה בחברה הערבית בחלוף 200 ימים מתחילת שנת 2023, ובהשוואה לתקופות המקבילות בעשר השנים האחרונות. המאפיין הבולט במיוחד של שנה זו, שמספר הנרצחים רשם עלייה של מאות אחוזים לעומת אותה תקופה מבכל שנה, כאשר מספר הנרצחים השנה הגיע ל 129 בני אדם. כמו כן, נרשמה עלייה פי ארבעה במספר הפצועים כתוצאה מאירועי אלימות ופשיעה בחברה הערבית.

הדו"ח מדגיש כי המספרים שנרשמו אינם משקפים את היקף האסון שחוותה החברה הערבית, כשהפגיעות הנפשיות, ההרעה באיכות החיים ביישובים הערביים והעדר ביטחון אישי וקהילתי, כל אלה נותרו סטנדרטים שאינם ניתנים לכימות במספרים, אם כי השפעתם העתידית תהיה קשה עוד יותר על החברה הערבית בשנים הקרובות.

הדו"ח מציין גם את המחירים הכבדים שמשלמת החברה הערבית כתוצאה מהדרדרות הערכים בקרב הצעירים, שכן הפשיעה אינה מבדילה עוד בין ילד לנער, או בין גבר לאישה, או בין העוסקים בעולם הפשע לבין מי שאין להם כל קשר אליו. כל זה מתווסף להדרדרות החינוכית, החברתית והכלכלית ביישובים הערביים.

הדו"ח ייחס את הירידה בשיעור הפשיעה בשנה האחרונה 2022 לתוכניות שגובשו בממשלה הקודמת להתמודדות עם הפשיעה בחברה הערבית, בהשפעה הישירה של רע״מ כמפלגה בעלת ערך ומשקל רב, וחותמה על מדיניות, תכניות והחלטות הקשורות בחברה הערבית, בעוד שהמצב הדרדר השנה – על פי המתואר – לאחר הפלת הממשלה הקודמת והקמת קואליציה ממשלתית גזענית שמקיימת מדיניות של אפליה, הדרה והזנחה כנגד האוכלוסייה הערבית.

עוד סבר הדו"ח כי אי התמודדות הממשלה עם מכת הפשיעה הנה תוצאה ישירה של גזענות מרכיביה, ושל הקמפיינים הפיראטיים על תקציבים שהוקצו לשיפור מצבה של החברה הערבית, והעברת התקציבים לגורמים אחרים, לרבות התנחלויות וחרדים. הדו"ח התייחס גם לקמפיינים העוינים שמנהלת הממשלה נגד החברה הערבית, החל בתדירות הגבוהה של ההריסות וההתנכלויות בנגב, ועד לתוקפנות והפרובוקציות בירושלים ובמסגד אל-אקצא.

ראוי לציין שדו"ח זה פורסם לפני אירוע הרצח הכפול שאירע שלשום בלילה בג'סר אל-זרקא, בו נהרגו הצעיר מוחמד עמאש והצעירה רשא עמאש לאחר שנורו בחצר ביתם עת סיימו לחגוג אירוע משפחתי.



0 תגובות